خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1400/02/30 - 16:47
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
سرویس : بین الملل
پاشایی بهرام خواستار شد:

ضرورت استفاده از ظرفیت مجمع مجالس آسیایی در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و محکومیت تجاوزات رژیم صهیونیستی

رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA) در نشست مجازی کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار این مجمع پیشنهاد داد که از ظرفیت مجمع مجالس آسیایی در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و محکومیت تجاوزات و کشتار رژیم صهیونیستی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، معصومه پاشایی بهرام؛ رئیس گروه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در مجمع مجالس آسیایی (APA) در نشست مجازی کمیته دائمی امور اقتصادی و توسعه پایدار این مجمع امروز ( پنج‌شنبه، 30 اردیبشهت ماه) گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره پشتیبان آرمان فلسطین بوده است و در سالیان اخیر از هیچ اقدامی در حمایت از این آرمان فروگذار نکرده است. مجلس شورای اسلامی ایران نیز در سطح پارلمانی و در قالب فرصت  اتحادیه‌های بین‌المجالس اعم از مجمع مجالس آسیایی (APA) و اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی (PUIC)  تلاش‌های موفق و خوبی را داشته استٰ.


 


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیشنهاد می‌کنیم که از ظرفیت مجمع مجالس آسیایی نیز در حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین و محکومیت تجاوزات و کشتار رژیم صهیونیستی نیز بهره لازم را ببریم. پارلمان جمهوری اسلامی ایران در این راستا آمادگی هرگونه همکاری را دارد.


 


پاشائی بهرام با تأکید بر اینکه ما مخالف حذف بند (23) قطعنامه "امور مالی و توسعه اقتصادی" هستیم ، گفت: مردم کشورهای فراوانی از مسئله تحریم‌ها بر اقدامات یکجانبه UCM رنج می‌برند، این تحریم‌ها ناعادلانه بوده و مغایر منشور سازمان ملل متحد و اصول حقوق بین‌المللی است.


 


وی افزود: تحریم‌ها مانع همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین دستیابی به توسعه پایدار واهداف محیط زیستی کشورها می‌شود، این تحریم‌ها مغایر با حقوق بین‌المللی به ویژه حق زندگی هستند. تأکید داریم این بند به علت مغایر بودن با اصول منشور ملل متحد حفظ شود. تأکید می‌کنیم این بند منحصر به جمهوری اسلامی ایران نیست و بسیاری از کشورها از تحریم‌ها رنج می‌برند.


 


نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس یازدهم با ارائه پیشنهادی در ارتباط با قطعنامه " حمایت از اجرای اهداف توسعه پایدار" تصریح کرد: ایران دارای اهداف توسعه و پیشرفت پایدار است و در این زمینه اسناد بالادستی متعددی داریم.


 


وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن توجه به همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با دیگر کشورها در حوزه اهداف توسعه پایدار به ویژه اهداف مربوط به آموزش بر اساس قوانین، مقررات و ارزش‌های فرهنگی و مذهبی خود عمل می‌کند./


 


پایان پیام
  • کد خبر : 319600
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار